Aplicación de weblogs para incrementar el aprendizaje sobre termodinámica a nivel preuniversitario
Info
Abstract
Se muestra cómo estudiantes preuniversitarios obtienen mejores resultados en un curso de termodinámica, aun a medio plazo, utilizando el complemento de un blog prediseñado, en un 115% respecto a los resultados de grupos de control. También mostramos que los alumnos que usaron el blog mejoraron su percepción hacia la materia de física, en 124%. En la investigación han intervenido cuatro grupos: dos de control y dos expuestos al uso de un blog didáctico durante dos semestres. Como conclusión principal, se destaca que los blogs didácticos pueden detonar en los alumnos un aumento en su motivación y en sus calificaciones en materias del área de fisicomatemáticas.
Palabras claves: blogs; TIC en el aula; estrategias de comunicación.
Application of weblogs for thermodynamic learning in high school
In this work, we present that high-school seniors obtain 115% better grads than control groups, in a midterm lapse, in a crash thermodynamics course via a designed weblog. Besides the pupils, who use the blog improve their perception to Physics, in 124%. Four groups were part in this research: two groups as control and another two expose to the didactical blog, in two semesters. Therefore, didactical blogs can increase the student’s attitude and notes in physics-mathematics courses.
Key words: weblogs; new technologies in the classroom; communication strategies.
Keywords
Downloads
How to Cite
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).

Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC

