Nuestro centro como espacio divulgador de ciencia
Info
Abstract
Describimos una experiencia realizada con alumnado de 4º de la ESO perteneciente al IES Isabel la Católica de Guadahortuna (Granada) en la que usamos espacios de uso común, como son los pasillos, para divulgar ciencia. Se persigue con ello llevar a cabo su alfabetización científica a la vez que se acostumbran a recibir información por medio de una exposición, mecanismo diferente al que ellos están habituados.
Palabras claves: alfabetización científica; célula; exposición; maquetas; divulgación de la ciencia.
Our school like a place to spread Science
We describe an experience developed with students at the “Isabel la Católica” Secondary School, placed in Guadahortuna (Granada). We have used common spaces such as corridors to teach them scientific knowledge. We have tried to contribute to our students’ scientific learning in a different way: an exposition, with material developed by they own.
Key words: scientific learning; cell; exposition; scale model; scientific spreading.
Keywords
Downloads
How to Cite
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).

Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC

